An idea that's been gaining traction over the last week, rather than fading away, is that it was Rupert Murdoch's influence that decided the Australian Broadcasting Corporation would face cuts of $254 million.

In this article in the Melbourne Age, Martin Flanagan tells us that the government-funded ABC, by its very existence, offends Murdoch's free market beliefs and lists off a litany of attacks from the News Corp stable on the ABC.

Read the full article here: Don't let self-serving News Corp frame the debate on our ABC